✿♥☂♥❤دهلران شهر فراموش شده♥
 
♥♥♥ دهلران
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 108
بازدید ماه : 169
بازدید کل : 15400
تعداد مطالب : 493
تعداد نظرات : 98
تعداد آنلاین : 1



 src='http://roozgozar.com/blogcode/chat/forms/pro1.php?title=www.roozgozar.com'>src="http://LoxBlog.Com/fs/fallb.js">

كد موسيقي براي وبلاگ

تعبیر خواب



« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به يك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنيد : « جزئيات »
Email:



' dir="ltr" >

كد موسيقي براي وبلاگ

هنگامه - اجازه

بزرگترين مرجع کد آهنگ

آپلود عکس

بهترين كد هاي جاوا

مطالب کمياب در حسابداري

>[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r9.fodey.com/2272/c119871270e641dfbfed2be5b189df88.0.gif[/img][/url]


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
 

 
 براي ان عاشق بي دل مي نويسم كه حرمت اشكهايم را ندانست


براي ان مينويسم كه معناي انتظار را ندانست،


چه روزها و شبهايي كه به يادش سپري كردم


براي ان مينويسم كه روزي دلش مهربان بود


مي نويسم تا بداند دل شكستن هنر نيست


نه دگر نگاهم را برايش هديه ميكنم ، نه دگر دم از فاصله ها ميزنم


و نه با شعرهايم دلتنگي ها را فرياد مي زنم


مي نويسم شايد نامهرباني هايش را باور كند


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

1:خوردن سیب ترش

2:خوردن گشنیز

3:خوردن پنیر

4:خوردن نیم خورده ی موش

5:بول کردن در آب ایستاده

6:خواندن روی سنگ قبر ها

7: راه رفتن میان دو زن

8:حجامت کردن در جای گودی دو پشت

برگرفته از کتاب ارزشمند گنج های معنوی


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 22 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

با تمام ابری بودنم ناودان کوچک دلم بارش تو را تمنا میکند از آسمان زندگی


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 22 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

یکی گفت وقتی صدات در نمیادیعنی مردی..زندگی زمانی زیباست که خنده هات معنا داشته باشه!زنده باد عدالت!زنده باد برابری!چه نیکوست برای خودت باشی نه برای دیگران!زنده باد وفای سگ..غیرت کفتار..مرام دلفین..زنده باد ریاست همراه با شجاعت بدون ریای شیر...زندهع بادتنهایی... 

تنهایی را باوجود این مردم دوست دارم....خدا هم تنهاست...  

لعنت بر عشق دروغین!زنده باد صدای اعتراض بر حق..زنده باد آدم هایی که میفهمند ولی کلک نمیزنند!

زنده باد آدم هایی که نمی فهمند باز کلک نمیزنند!!

لعنت بر آدم هایی نمی فهمند ولی کلک میزنند!!

لعنت بر آدم بی سوادی که دنیا را آتش می زند!!

کاش بی سوادی ادعایی نداشت!!

حیف از این شانس که بی سوادان همه رئیسندو عقب نمی روند..حیففففففففف


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 22 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

عشق**************

 

Avazak_ir-Boy169

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 20 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 20 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

lبعضی وقتا برای بعضی از آدما خیلی ناراحت میشم یه عده هستند که میان و با یک سری اس ام اس به دکتر شریعتی توهین میکنن و اونو به باد مسخره میگیرن ولی باید بهشون بگم براتون خیلی متاسفم دکتر شریعتی کسی بود که تو اون دوران 50 سال از همه جلوتر بود و حرف هایی که اون موقع گفته دوای دلتنگی ادماست و یا باید بگم دکتر شریعتی کسی بود که اون زمان موقعیت الان رو پیش بینی کرده بود..اگه آدمای مثل شریعتی تو این مملکت زیاد بودن الان وضع مملکت چنین نبود حالا با یک سری سیاست از پیش تعین شده دارن اونو خراب میکنن..نمونش همین اس ام اس ها...درود بر روح شریعتی...


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

چون زندگی ام برام خیلی عزیزه تصمیم گرفتم برای ماشینم کیسه هوا بسازم تا جونم در امان باشه اینم کیسه هوا برای پراید 100% هم قابل اطمینانه....نخند...


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
 

این خانوم به کدوم طرف میچرخه؟

اگر این خانم را در حال گردش در جهت عقربه ساعت می بینید شما از سمت راست مغز خود بهره می گیرید. 

اگر این خانم را در حال گردش در جهت خلاف عقربه ساعت می بینید شما از سمت چپ مغز خود بهره می گیرید 

اگر شما بدون تعییر در چشمتان هنگام نگاه کردن قادر به سوئیچ در هر دو جهت هستید هوش شما بالاتر از ۱۶۰ است که یک نابغه به حساب می آیید. 

این تصویر در دانشگاه یل آمریکا در مطالعه ای ۵ ساله بدست آمده است


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
پاسخ: 

نبايد با معيارهاي اين جهان درباره آخرت قضاوت كنيم. درست است كه در دنيا بسياري از مسائل در صورت تكرار ،جذابيت و لذت بخشي خود را از دست مي دهند، ولي اي بسا حالت رواني كه در اين جهان وجود دارد كه با تكرار ،خسته و ملول و بي اعتنا مي شويم، در آن جا بر عكس باشد . هر چه بيش تر انسان مي بيند، شوقش بيش تر مي¬گردد . هر قدر تكرار مي كند، لذتش افزون تر مي شود. به اين ترتيب تكرارها مايه لذت بيشتر مي گردد. چه دليلي داريم كه وضع روحي انسان در آن جا مانند دنيا است؟ دوم: در همين جهان نيز نعمت هايي وجود دارد كه هيچ گاه انسان سير نمي شود و ملال آور نيست. ما هر قدر هواي تازه و پر اكسيژن را استنشاق كنيم، خسته و ملول نخواهيم شد، بلكه دائماً لذت مي بريم و براي ما مايه نشاط است. آب يك نوشيدني كاملاً ساده و يكنواخت است. اگر صدها سال عمر كنيم، نوشيدن آب گوارا به هنگام تشنگي، از همه چيز براي ما لذت بخش تر است، از اين رو مي گوييم آب مايه حيات است. آب گوارا هميشه براي تشنگان فوق العاده جالب و جذاب است. چه مانعي دارد در آن جا نيز خداوند حالتي بر انسان چيره كند و به خاطر آن دائماً از نعمت هاي بهشت، فوق العاده درك لذت كند؟
اگر با دقت نگاه كنيم مي بينيم عامل اصلي ملال آور شدن و از دست دادن لذت در برخي نعمات دنيا به خود ما بر مي گردد ؛ در واقع ماييم كه داراي ظرفيت كمي هستيم و تحمل درك يك لذت را در محدوده مشخصي داريم. البته كمبود ظرفيت گاهي به محدوديت هاي جسماني ما برمي گردد و گاهي به كاستي هاي روحي ما . در حال گرسنگي تنها ظرفيت و ميل خوردن حجم معيّني از غذا را داريم . در صورت تكميل ظرفيت حتي بهترين غذاها ميل ما را بر نمي انگيزاند. حتي ممكن است مورد نفرت ما قرار بگيرد. ممكن است در حسرت رسيدن يك مكان ديدني سال ها در شوق و شور باشيم. اما پس از سفر به آن جا و توقفي چند روزه، ديگر ميل به ماندن در آن جا را نداشته، بلكه ميل به بازگشت پيدا مي كنيم . اين ها همه نشانه ناقص بودن زمينه هاي بهره مندي از لذائذ مادي است كه لازمه دنيا و ويژگي هاي مادي ماست. اما در بهشت نقص و كمبود وجود ندارد، در آن جا همه چيز لذت محض و بدون عوارض است. غذاي آن جا تنها لذت مي آفريند، نه اينكه نياز به آن باشد و حجم معده را پر نمايد و نياز به دفع فضولات باشد . همه لذت ها در آن جا از خلوص تمام برخوردار است .به علاوه ظرفيت ما در درك آن ها مانند دنيا نيست . همان احساس ميل به غذاي لذيذ (كه پس از مدتي در انسان سير بي ميل به غذا دوباره شكل مي گيرد)، در بهشتيان بدون فاصله محقق مي شود، و اين تفاوت مهم بين نعمت ها و انسان هاي بهشتي و دنيايي است. ً نعمت هاي بهشت همواره جسماني نيستند. بلكه در بسياري از موارد روحاني خالص يا مخلوطي از نعمت جسماني و روحاني اند كه در آن ها محدوديت هاي مادي و جسماني وجود ندارد. آيا در عشق يك دانشمند به مطالعه و تحقيق و لذت روحي كه از آن مي برد، تكرار و يكنواختي معنا پيدا مي كند؟ مسلما نعمت هاي عظيم روحي بهشتيان هزاران بار از اين نمونه ها فراتر است . حتي در مورد نعمات جسماني و حسي بهشت نيز همين اصل برقرار است. زيرا از آن جا كه ذات و صفات خدا بي نهايت است، جلوه هاي او نيز بي پايان است. هر روز لطف و عنايت تازه و هر دم رحمت جديدي از آن خزانه غيب به بهشتيان مي رسد، به گونه اي كه اصلاً تكراري نيست.
مگر بي نهايت ممكن است مكرر شود؟ چه مانعي دارد درختان بهشتي و نهرها و گل ها و رنگ ها و بوها و... هر روز و هر ساعت رنگ و بوي تازه و شكل و عطر جديدي داشته باشد، به گونه¬اي كه يك غذا و يك منظر، يك بار در تمام عمر بهشتيان ديده شود و مورد استفاده قرار گيرد؟
در همين جهان خداوند هر روز هزاران انسان و جاندار مي آفريند كه هيچ يك مانند ديگري نيست. امام صادق (ع)فرمود:
«خداوند بهشتى آفريده كه هيچ چشمى نديده و هيچ مخلوقى از آن آگاه نيست. خداوند هر صبحگاه آن را مى گشايد و مى گويد: بوى خوشت را افزون كن و نسيمت را بيفزا».بنابراين براي بهشتيان هيچ گونه ملال و دلزدگي از بهشت و نعماتش معني و مفهوم ندارد.
«براي اهل بهشت سفره هايي مي گسترانند که بر آن، آنچه مورد علاقه آن هاست، قرار داده مي شود. طعام هايي که از آن لذيذتر و معطر تر نيست ».
«هداياي ارزشمند و جالب از طرف خدا در اوقات نماز دنيا به آنان مي رسد و فرشتگان بر آنان سلام و درود مي فرستند». در بهشت تکامل وجود دارد، در همه چيز حتي در خود بهشتيان. هر تكاملي، جلوه جديدي از زيبايي هاي همان منظر واحد را به انسان مي نماياند، چه رسد به اينكه همان منظر نيز در حال تكامل است.
«سوگند به خدايي که قرآن را بر محمد نازل کرد! اهل بهشت پيوسته بر جمال و زيبايي شان افزوده مي شود، همچنان كه در دنيا بر پيري و فرتوتي آنان افزوده مي شد». بنا براين در بهشت يکنواختي و در جا زدن و خستگي و ملال نيست.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

بله. کافی است تا نگاهی  دقیق تر به اطراف خود بیاندازید. آنها را خواهید دید. شما یکی از آنها هستید... بالغ بر میلیون ها گونه مختلف جانوری و ارگانیسم زنده بر روی زمین وجود دارد. اینها موجوداتی هستند بر سیاره کوچکی به نام زمین، و در گوشه ای از کیهان. اینها همان موجودات فضایی هستند. پس اگر به دنبال بیگانگان فضایی خارج از زمین می گردید شاید بهتر باشد تا سوال اول را به گونه بهتری بیان نماییم." آیا حیات در خارج از زمین وجود دارد؟" با اینکه هنوز مدارک عینی اثبات این موضوع وجود ندارد اما جواب این سوال هم آنقدرها سخت نیست: " اینطور به نظر می رسد".

استفن هاوکینگ، دانشمند بسیار پرآوازه ومشهور فیزیک نجومی در سال 2010 به طور رسمی اعلام نمود که موجودات فضایی به طور حتم وجود دارند. او به سخنانش در این حد بسنده نکرد وهمچنین اخطار داد که ارتباط با آنها می تواند ایده بسیار بدی باشد. اما چطور ممکن است؟ از کجا می دانیم که موجودات فضایی ممکن است وجود داشته باشند و بر چه اساسی ارتباط با آنها خطرناک است؟

 

هاوکینگ در برنامه ای که از کانال دیسکاوری پخش گردید، اعلام کرد که وجود زندگی هوشمند فرازمینی کاملاً منطقی و ممکن است. این خبر در بسیاری از رسانه های معتبر جهان انتشار یافت به طوری که واکنش های  گسترده ای نیز در بر داشت. هاوکینگ هشدار داد که در صورت شناسایی زمین توسط موجودات فضایی، این امکان وجود دارد که آنها در جهت استفاده از منابع و اقامت در زمین، ما را مورد حمله قرار دهند. همچنین در ادمه بیان می کند که چالش اصلی ما این است که دریابیم این بیگانگان فرازمینی چگونه خواهند بود.

 

(تصویر گرافیکی و تخیلی از شکل دیگری از حیات در خارج از زمین)

 

در واقع بخش عمده استدلال هاوکینگ و فرضیه وجود موجودات فضایی بر پایه محاسبات ریاضی می باشد. تاکنون هیچ مدرکی دال بر وجود "زندگی" در هر سیاره دیگری به غیر از زمین یافت نشده است. اما با این حال ، این امر امکان وجود حیات فرازمینی بر سایر سیارات ناشناخته را از بین نمی برد. در واقع اثبات عدم وجود موجودات فضایی غیرممکن است. بنابراین در ادامه این مقاله با علل، دیدگاه ها و جنبه های مرتبط با وجود حیات در سایر سیارات آشنا خواهید شد. هم اکنون و بر اساس یافته های فعلی، شاید تنها پاسخ به واقع درست برای این سوال همان گزینه " بله ، به نظر می رسد که وجود دارند " باشد.اما هنوز نمی دانیم و برای اثبات نهایی این فرضیات، نیاز است تا آنها را بیابیم، و یا منتظر باشیم تا با زمین ارتباط برقرار نمایند.

 

 

(انسان برای کشف بیگانگان فضایی بسیار کنجکاو است؟ اما آیا ممکن است در پایان، این کنجکاوی به نابودی زمین و مرگ ما بی انجامد؟ و اگر آنها وجود دارند، آیا جهان آماده رویارویی با آنها می باشد؟)

 

 

حیات فرازمینی:

(مطالبی که در ادامه می خوانید بر اساس دیدگاه ها و نظریات محققین و اخترشناسان مختلف در رابطه با احتمال وجود حیات فرازمینی می باشد. )

اول آنکه، زمانی که می گوییم " موجودات فضایی" منظور آن دسته از تمدن های پیشرفته فضایی موجود در فیلم های علمی-تخیلی نیست. اگرچه احتمال وجود چنین تمدن هایی نیز وجود دارد، اما تاکنون هیچگونه مدرکی دال بر اثبات آن یافت نشده و فعلاً در محدوده فیلم های علمی-تخیلی باقی خواهند ماند. پس آنچه که مد نظر ما می باشد، به مبحث کلی "حیات خارج از زمین" اشاره دارد. بر همین اساس اینگونه به نظر می رسد که عدم وجود حیات فرازمینی غیر ممکن می باشد. مهم نیست اگر تاکنون با آن روبرو نشده ایم، احتمالات چنین بیان می کنند که این حیات وجود دارد. به این اعداد نگاهی بیاندازید و لحضه ای به آن بی اندیشید:

 

 

آیا یک هوش فرازمینی پیشرفته، برای تجاوز بر زمین از یک کرم چاله استفاده خواهد نمود. چه کسی می داند؟ (Discovery channel)

 

 

فقط در کهکشان راه شیری در حدود 300 میلیارد ستاره وجود دارد. (هر ستاره می تواند دارای صدها و هزاران جرم آسمانی، سیاره و قمر در منظومه خود باشد. به عنوان مثال کل منظومه شمسی ما و اجرام آن را فقط در محدوده یکی از این ستارگان/یعنی خورشید در نظر بگیرید)  انتظار می رود که بخش وسیعی از این ستارگان دارای سیاراتی باشند که قادر به میزبانی حیات است. حال در نظر بگیرید که عدد گفته شده تنها در یک کهکشان بود. در حدود 100 تا 300 میلیارد کهکشان در کیهان شناخته شده، وجود دارد. هر کهکشان شامل میلیاردها و  برخی شامل تریلیون ها ستاره است. به راستی چطور می توانید باور کنید که هیچ شانسی برای رویداد زندگی در هیچ یک از این ترلیون ها ترلیون سیاره که به دور  این ستارگان در حال گردشند وجود ندارد؟ حتی اگر بر این باور باشید که خداوند حیات را مستقیماً بر زمین آفریده، باور آفرینش کیهانی با این اندازه تنها برای ما، تاحدی غیرمنطقی و متکبرانه به نظر می رسد.

 

 

- پاسخ مثبت است. چه از لحاظ علمی، و چه از لحاظ فلسفی، تنها با نگاهی به عظمت آفرینش،عدم وجود حیات فرازمینی امری غیرممکن به نظر می رسد. اگرچه "بیگانگان فضایی" که از زمان پس از جنگ جهانی دوم با عنوان UFOدر بین مردم شناخته می شوند، یک مبحث پیچیده جداگانه است.( اگر از علاقه مندان به این مبحث هستید میتوانید با مطالعه موضوعات پیرامون UFOها (اجسام پرنده ناشناخته) نوشته دکتر  Jacques Valleeو دکتر  Allen Hynekاطلاعات ارزشمندی در این رابطه بدست آورید.)

 

 

 

کهکشان قرمزی که در وسط این عکس دیده می شود، SXDF-NB1006-2نامیده شده و دوردست ترین کهکشانی است که تا به امروز شناسایی شده است.این کهکشان در فاصله 12.91 میلیارد سال نوری دورتر از زمین قرار دارد. بخش سمت چپ تصویر یه کلوزاپ از آن را نمایش می دهد. (این عکس توسط فضاپیمای XMM-newtonگرفته شده است. / کپی رایت تصویر : NAOJ)

 

می دانیم که نور با سرعتی در حدود 300هزار کیلومتر بر ثانیه (دقیقاً 299 792 458 m / s) در کیهان در حال حرکت می باشند. حال با چند ضرب ساده به نتایج جالبی می رسیم. به این اعداد دقت کنید.  نور در 1 دقیقه مسافتی معادل با 18 میلیون کیلومتر را می پیماید. در یک ساعت مسافتی در حدود 1 میلیارد و 80 میلیون کیلومتر را می پیماید. در یک روز مسافتی در حدود 25 تریلیون و 920 میلیارد کیلومتر را می پیماید. عدد بدست آمده را در 365 ضرب نمایید. این فاصله عجیب و غریب مسافتی است که نور در یک سال می پیماید! در واقع این همان "یک سال نوری" است.

 

اما نکته اینجاست. بر اساس آخرین یافته ها، خوشه کهکشانی در فاصله 12.91 میلیارد سال نوری دورتر از زمین شناسایی شده است. آیا می توانید وسعت کیهان را تصور کنید؟ یعنی اگر روزگاری انسان به تکنولوژی فوق پیشرفته ای دست یابد که بواسطه آن بتواند با سرعت نور (یعنی حد نهایی سرعت در کیهان) حرکت نماید، باز هم زمانی نزدیک به 13 میلیارد سال طول خواهد کشید تا به این کهکشان برسیم. آیا براستی فکر می کنید که در کیهانی با این عظمت، زمین تنها نقطه حیات است؟!

 

- امکان وجود موجودات فرازمینی وجود دارد. شمار بی نهایتی از سیارات، منظومه های خورشیدی و شاید کائنات وجود دارد که بایستی میزبان هوش فرازمینی باشد. اگرچه هنوز مدرکی دال بر وجود (و البته عدم وجود) آنها نداریم. همچنین من معتقدم ممکن است آنها دارای نوعی برتری به ما باشند. اگر آنها قادر به مسافرت میلیون ها سال نوری و پیدا کردن ما باشند، بدون شک بایستی از تکنولوژی برتری نسبت به ما برخوردار باشند. اما شاید بر اساس خودپسندی و نادانی انسان، بسیاری از ما چنین حیاتی را پست تر از خود بدانیم. فراموش نکنید، همانگونه که ما حیات فرازمینی را با عنوان "بیگانگان فضایی" می خوانیم، آنها نیز ما را اینگونه خواهند خواند. البته برخی انسان ها آنقدر هوشمند خواهند بود تا حیات فرازمینی را نیز به عنوان یک موجودیت طبیعی، متفکر و زنده بدانند. چه کسی می داند؟ ممکن است کاملاً شبیه به ما باشند. و یا شاید شبیه به همان موجودات ترسناکی که از داستان های علمی-تخیلی می شناسیم. هیچ کس هنوز چنین حقایقی را نمی داند، اما حداقل این احتمال بسیار بسیار قوی وجود دارد که اشکال دیگری از زندگی نیز در جهان هستی است.

 

 

(تا امروز. هیچ چیز  (Ian O'Neill))

 

استدلال معمول پیرامون عدم وجود موجودات فضایی از آنجا سرچشمه می گیرد که تاکنون هیچیک از آنها، آشکارا و به طور مستقیم، با ما بر روی زمین تماسی برقرار نکرده است. تمدن های پیشرفته فضایی شاید دلایل خوبی برای انجام این کار داشته باشند. و یا شاید همانطور که می تواند برای ما اتفاق بی افتد، به نقطه ای رسیده باشند که از اکشافات فضایی نا امید گشته اند. اگر اینگونه باشد، آنگاه که ستاره مادر منظومه آنها درچرخه تکاملی خود به سوی مرگ می رود (زنجیره اصلی اکثر ستارگان) منجر به نابودی و توقف حیات آنها خواهد شد. در چنین شرایطی، بسته به جرم اولیه سیاره شان، آنها نیز به ستاره کوتوله سفید، ستاره غول قرمز و یا ابرنواختر تبدیل خواهند گشت.

 

بدون توجه به اظهارات شاهدان عینی UFOها، هیچی مدرک مسلم و قطعی که زمین توسط بیگانگان هوشمند فرازمینی ملاقات گشته است (چه در حال و چه در گذشته) وجود ندارد. این موضوع معمولاً در داستانهای علمی-تخیلی آمده است، چراکه زندگی در هرجای دیگر از جهان هستی به شدت محتمل است.

 

 

آیا ممکن است بیگانگان فضایی ما را تنها به چشم آلودگی که باعث ویرانی زمین گشته و بایستی از آن پاک گردد ببینند؟ (ناسا)

 

به احتمال بسیار زیاد گونه های بسیار متفاوتی از جانداران در جهان وجود دارد. از دیدگاه من، عدم وجود حیات در بیش از 200 میلیون کهکشان موضوعی عجیب و کاملاً غیرمنطقی به نظر می رسد. از این رو احتمال وجود حیات در خارج از کره زمین بسیار بالاست و شاید پاسخ سوال "آیا ما در جهان تنها هستیم؟ " را بتوان با قطعیت "خیر" اعلام نمود.

 

یکی از نکات بسیار مهم که باید در نظر داشت فاصله بسیار زیاد بین ستارگان است. حتی اگر تمدن های فنی و هوشمندی از سایر موجودات زنده در کهکشان راه شیری ما وجود داشته باشد، برای چنین تمدن هایی با پیشرفته ترین تکنولوژی ها، و حتی سفینه هایی با توانایی حرکت با سرعت نور، سال ها به طول خواهد انجامید تا به ما برسند. زمانی که آنها وارد زمین گردند،  سیاره مادر آنها آنقدر سالخورده خواهد بود که در بازگشت به سیاره شان هیچ خویشاوندی نخواهند یافت.

 

من فکر می کنم، تنها راه ممکن برای ملاقات ما توسط موجودات فرازمینی از طریق فیزیک کوانتوم بوده و این امر تنها زمانی روی خواهد داد که این موجودات توانایی دستکاری زمان و فضا را داشته باشند. پس از آن، شاید جهان 3بعدی ما قابل یافتن در بین میلیون ها جهان بوده و امکان ورود به آن از میان دیگر ابعاد میسر باشد. نظریه ابر ریسمان فعلی پیشنهاد می دهد که علاوه بر بعد زمان، به 10 بعد دیگر نیز برای وقوع چنین پیشامدی نیاز است. (نظریه بعد یازدهم)

 

 

 

(تصویر گرافیکی و خیالی از گونه ای از موجودات فضایی)

 

اگر منظور شما این است که " آیا موجودات فضایی واقعیت دارند؟" ممکن است تابحال شواهدی دال بر وجود چنین موجوداتی، برخی کوچک تر از 2 اینچ و برخی به بزرگی 20 پا دیده باشید. اگرچه، ممکن است بسیاری از این  شواهد اشتباه و دروغین باشد، اما زمانی که به عظمت جهان می اندیشیم، و تمام آن میلیاردها کهکشان شناخته شده برای بشر، و تمام ناشناخته های دیگر هستی، در واقع باور این موضوع که که ما تنها فرم حیات در جهان هستیم غیرممکن به نظر می رسد. اگرچه بر اساس مدارک فعلی مجبوریم جواب "خیر" را انتخاب کنیم اما من اعتقاد دارم دیر یا زود با این جانداران روبرو خواهیم گشت.

 

فکر می کنم، همین حالا، آنها باید جایی در حال زندگی باشند.

 

 

 

(تصویری از یک پا؟ بله. / تصویری از چشمان؟ بله / تصویری از ناحیه مکشی عظیم به عنوان دهان؟ بله. کاملاً صحیح است.)

(نگاهی بر این گونه بیگانگان عجیب فضایی بیاندازید. / فیلم)

(استیفن هاوکینگ در مستندی که در رابطه با انواع اشکال احتمالی حیات و موجودات فرازمینی ساخته به برسی برخی از این گونه ها می پردازد. او در بخشی از این مستند توضیح می دهد که چگونه پاها می توانند برای هرگونه ای از شکل حیات که بر پوسته سخت سایر سیارات وجود دارد سودمند باشد. پاها و چشمان برای استفاده در سیاره ما بهینه گشته اند، بنابراین شاید در برخی اشکال زندگی در جهان های دوردست چنین اعضایی به یکدیگر  پیوسته اند.)

 

 

زمانی که سخن از موجودات فضایی به میان می آید، در این زمان، هنوز هیچ گونه ای از آنها یافت نشده و یا با زمین ارتباط برقرار ننموده است. با این حال با توجه به ابعاد بینهایت جهان، احتمالات فراوانی بر حیات موجودات فرازمینی در سایر کهکشان ها، مانند کهکشان کوتوله قوس وجود دارد. اگرچه تاکنون وجود آنها اثبات نشده اما دانشمندان امیدوارند در آینده نزدیک چنین اتفاقی خواهد افتاد و در این زمینه تلاش های گوناگونی در حال انجام است.

 

منبع : سایت نجوم ایران


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 

درسته میگن دانشجوها این جورن ولی این انصاف نیس همه اینجور نیستن این یکی دیگه حال آدمی رو بهم میزنه 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

پروشه تشم،نه و تو خوشال نه و خوم خوش

نه هوشم وره چویله مسه نه لرزه دلم و عشقه کسه

نه پری زایه هواسم وره نه اشاره له اشاره کره

نه داغ بیه امکه جمیه نه چوه کله کس گم بیه

هرکه دو شکل و چولم بو شوه وتر ز هر شویلم بو

بیمه دمتقه بیمه و راوه بیلا بزرم د هر آباویه

دمتقه روزو قصه غروم بیلا شو و شو دمتقه بوم

بیمه پیشون کل که رمیایه چی کوره تژگای ماله جمیایه

خاوخاو چیه اژویرل برده نوه گم بیه ال برده مرده

اوه که نوه ولول نیای رنج کیشیایه و چول نیای

قلای گم بیه تریک شوکم عصر چکیایه گوشه چاویکم

پروشه تشم زره زغالم داغ بی کسی بیه ودالم

بی ناو نشون غم و کوله کم تژگای کور بیه ماله چوله کم

هر که ایچه خوس پر آز بلا بو پر اژروزوه وقیره قلا بو

دس ال زر بنه بوی و زغال حکیمه بچو داخه و جا بو

هرکه ایچه خوس بایینه د ماله طالع بسوزه بخته سیاه بو

وهر جا بچو ه9یچی و هیچ نو دسه پتی بو ار پادشاه بو

شاهه خوراسو نرسه دایه اگر شو و روز دس و نقاغ بو

باره چفت آو بو گر گر بشه وه تا او جا دچو هه سنگلا بو

ونازو دیای ریگه دکوشه بالا بلونه جومه بنوشه

نفرین دمه رحمت شکره تاله زلفگه تزبیه ذکره

قبله دینمه آو بلو نازه خاک جاپاکه مهره نمازه

تخت سینکم ساج تژگایکه درینم تشه قزاو بلایکه

قزای چنکه گر گر گره کم چی کولک ژنه هرو ژنه کم

روزل و عشقه مردزماده کم شول و یاده شوه گره کم

چن آو قول ال شو رشیایه دار بلونه شاخل چمیایه

چی باره گنم سر خرمن جای شن پنجکه دایسم و بای

درآوم دکرد و چاو راسه هر برمه اژه بوی و داسه

لیوه دیاری مردزمادایه شیت چاویله آو پری زایه

چی شره وارو چی آور بهخار میل رشیاوین اژ تول آو خوار

ال وراوره میل رشیایه چی میله زندو یک یک کیشیایه

سی یی میلو قرمزی لوه دم آووتمی یو بوی و تووه

اوی سل دکرد منیش وو ترزه سرم و نزر آو بالا برزه

شیرین نازم دسه نکومه هر چی آسونه کفن د دومه

سل تو کره یکه تر خوازه دنو عاشقی فره رن بازه

وقتی ره کره حال آو حال آو دو وقتی که خنه ری یه چالو دو

چی چه بشم وه چی افتو خوه بشم ریکه اوسه خووه

چی چه بشم وه چی مکه چطور زلفه چی یاله اسبکه چطور

چی کاو سواره دنو قصه چی پری تاینه که هه نیمسه

نم زمسونه نم تاوسونه لیوم کردینه دی بیابونه

گری نیست گر کوچکه هست هگا دیمست هگا نیمست

هست ال ورم اسه نجمی دوینه روخه دچینه زمین

قرمزی لاوو درازی قوه عکست کفتوی د نو آوه

چاوت رن دیا عکسه ره دکرد رنگه میله اوه سه دکرد

دل دوسیم وه دل نهوسیم وه گره ددیمه و گره ندیمه

تا که نجمه و باره نوسه آوه چنگ داوی د هر دو دسه

وقتی ره کره و عکسکه جمه یه مای شیطه کفه د دمه

وقتی گر دکرد ال یه جا دمن مایه نک دیا عکسه دشه ون

عکسه د آوه دلداری دکرد خوه دگرده خوه نازاری دکرد

برمه دنو آوه بی ای چو عاشق ای چاوه بوی

نه موجه دیت موجه دجمیای آوه گلاله همه دشه کیا

سیا دسیا چی گل میخک برمو چاویله رزیاوین ده یک

اوی نیسه آوکه هسه شونه عکسکه شوکه هسه

اوی جمیاوی د نیمه شاوه مایه مژ ناوی ال جاکه لاوه

قلا پر نیا بایینه قو نه کرد افتاو اوسیاوی او غرو نکرد

شیطو بر بوی نه د ریزونه خدا ماسویاوی د آسمونه

و لرزم لرزو و رکاو رکه پا اژ آوکه ناوی د هشکی

لیوه مایکه کافر مایکه داوی ال سیم آخر مایکه

 

 

 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند