✿♥☂♥❤دهلران شهر فراموش شده♥
 
♥♥♥ دهلران
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 251
بازدید کل : 15482
تعداد مطالب : 493
تعداد نظرات : 98
تعداد آنلاین : 1



 src='http://roozgozar.com/blogcode/chat/forms/pro1.php?title=www.roozgozar.com'>src="http://LoxBlog.Com/fs/fallb.js">

كد موسيقي براي وبلاگ

تعبیر خواب



« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به يك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنيد : « جزئيات »
Email:



' dir="ltr" >

كد موسيقي براي وبلاگ

هنگامه - اجازه

بزرگترين مرجع کد آهنگ

آپلود عکس

بهترين كد هاي جاوا

مطالب کمياب در حسابداري

>[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r9.fodey.com/2272/c119871270e641dfbfed2be5b189df88.0.gif[/img][/url]
دوستان عزیزم شب یلدا رو به همتون تبریک میگم.امیدوارم شاد و زنده و سربلند باشید
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

95.jpg


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

                                                      افیش به به
 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند


يادش بخير ديگه از نوار و ضبط هم خبري نيست كه نيست

يادته چندتا نوار تو خونه داشتين؟؟؟

يادته چندتا ضبط خراب شد و عوض كردين؟

يادته چندتا نوار تو حلقوم ضبط گير ميكرد و

با بدبختي درش ميآوردين؟

يادته چندبار نواراي خرابو با كارد ميوه خوري

باز كردين؟يادته نوارايي كه پاره ميشد

چه جوري ميچسبوندين؟ يادته فيلتر سيگار

ميزاشتيم جاي چوب پنبه نوار؟


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

http://s1.picofile.com/file/6496128768/www_emperatoor_rozblog_6_.jpg

با كمك تفنگ BugASalt قادر خواهيد بود با شليك دانه‌هاي نمك، از شر مزاحمت‌هاي پخشه كوره خلاص شويد.

 

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان دهلران (دينيا)، استفاده از دانه‌هاي نمك براي شليك كردن به پخشه كوره ها، حاكي از بي خطر بودن اين سلاح براي انسان است، اگرچه اين حمله نمكي براي پخشه كوره  و ديگر حشرات مرگبار خواهد بود.

http://www.sampashi.com/images/p011_1_00.jpg

 

«لورنزو محمود ماگيوره» از اهالي دهلران طراح تفنگ نمك پاش BugASalt نمونه اوليه‌اي از اين سلاح را آماده كرده است و براي تكميل ايده خود به 15 هزار دلار كمك مالي نياز دارد.

 

پيش فروش تفنگ با قيمت 30 هزار تومان آغاز شده است تا خيال همه از بابت مزاحمت هاي پخشه كوره ها و حشرات  مختلف در تابستان گرم دهلران با كمك دانه هاي نمك راحت شود.


 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

آتشفشان سرگرو

ارتفاع : 813 متر (2667 ft)
   موقعيت : کبیرکوه - دهلران
   مختصات : N: 6? 6' 27? – E: 105? 25' 3?
   نوع : استراتو ولکانو
   آخرين فوران : 2005
  
   آتشفشان سرگرو در کبیرکوه در بين دهلران و آبدانان در کشورایران  قرار دارد.
   اين آتشفشان در تاريخ ثبت شده خود شاهد فوران هاي پي درپي ،عظيم و ويرانگري بوده است.شناخته شده ترين و بيادماندني ترين فوران آن که در طي يک سري از انفجار هاي متواتر به بالاترين حد خود رسيد در 26-27 آگوست 1883 رخ داد. اين فوران بيش از 25 کيلومتر مکعب از صخره ها ، خاکستر و سنگهاي آتشفشاني را به بيرون پرتاب نمود و بلندترين صداي انفجاري راکه تا کنون ثبت گرديده ، توليد نمود.اين انفجار به حدي عظيم بود که صداي آن حتي در استراليا يعني 310000 کيلومتر دورتر و حتي در جزاير موريس که بيش از 48000 کيلومتر با دهلران فاصله داشت شنيده شد.
   در اثر اين انفجار بيش از 165 روستا و شهر ويران وبه 132 شهر و روستا نيز خسارت هاي جدي وارد گرديد ودر نهايت 36517 نفر کشته و ناپديد گشتند .
   اين انفجار بيش از دوسوم خاور میانه را از بين برد.فوران آن باعث پرتاب تخته سنگهای بزرگ به خارج از کره زمین شد به طوری که یکی از این صخره های آتشفشانی به کره ماه خورد و آن را حل کرد.یک سنگ هم به پای یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی میر برخورد کرد وچش او را در آورد...

 


 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند


 

فاز اول طرح توليد و پرورش كلشيرهاي شيرده بزرگ

در دهلران به بهره برداري رسيد. البته اين كلشيرها

داراي ريتق هاي بسيار بزرگي هستند.گفته ميشود

برخي از آنها ممكن است به صاحبان خود حمله كنند.

لطفا در هنگام خريد اين كلشيرها

دقت كنيد كه دندان نداشته باشند.


 

این خروسه یا دایناسور ؟! + عکس www.taknaz.ir


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند


 

 

 

http://www.internetstones.com/image-files/persian-carpet-hermitage-museum.jpg

 

به گزارش پرداد به نقل از مگ فور: قالی ديلراندوراگ (dileran rug) قدیمی‌ترین قالی جهان است که در سال ۱۳۲۸ (۱۹۴۹) توسط سرگی رودنکو، باستان‌ شناس روس در دره كوههاي بين دهلران و آبدانان در کنار اشیا باستانی دیگری در در گور یخ‌زده یکی از فرمانروایان باستاني دهلران کشف شد.
دره  اوينو دره‌ای کوچک در شمال کوهستان سرگرو "در كنار آلتاي مرکزی و در ۷۹ کیلومتری مرز آبدانان" است.
قالی 
ديلراندوراگ یک قالی پشمی با رنگهای زنده‌  است. این قالی چهارگوش تقریبا مربع بوده و ابعاد آن ۱٫۹۸ در ۱٫۸۹ متر است. نقش‌هایی که در آن دیده می‌شود شامل تصویر سوارکاران دهلراني، آهوهای در حال چرا کردن و جانوران افسانه‌ای با سر عقاب و بدن شیر است و حاشیه‌ای گل‌دار دارد. سرگی رودنکو پس از بررسی ساختار قالی و نگاره‌های آن متوجه شباهت زیاد نقش‌مایه‌های این قالی با نقش برجسته‌های تپه علي كش شد. و بیشتر پژوهشگران این قالی را از دست‌بافت‌های پارت‌ها و یا مادها می‌دانند. اما همچنان درباره تاریخچه حقیقی این قالی نظریه‌های متفاوتی ارائه شده است که بی‌تاثیر از جریان‌های سیاسی به‌ویژه دهلران  ‌ستیز نبوده است.
نتایج آزمایش رادیواکتیو قدمت گورهای دره اوينو را تا قرنهای پنجم و چهارم پیش از میلاد نشان داده‌است.


 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

معرفی رودخانه قیر (قیروی مقدس ):

این رودخانه که در ضلع جنوب دهلران واقع شده است دارای عمقی بین 2 تا 12متر میباشد که تا کشور دوست و برادر عراق میرود و سپس غیب میشود . این رودخانه دارای دو طبقه میباشد که طبقه پایین آن آب معدنی شفا بخش و طبقه بالای آن قیر داغ است . دانشمندان بومی توانسته اند با جداسازی آب از قیر و ایجاد استخرهایی جهت استحمام و شنا انسانهای زیادی که دچار امراض لاعلاج بوده اند را شفا بخشند تا جایی که هم اکنون از کشور گینه هم افرادی تحت عنوان توریست درمانی به منطقه رفت و آمد دارند و اما بخش قیر رودخانه : با ایجاد یک پالایشگاه عظیم که نزدیک به 1200 نفر از جوانان این شهر درآن مشغول به کار هستند  توانسته اند بخش عظیمی از محصول قیر ایران را تولید کنند و به کشورهای دوست ارسال نمایند .

حال با این توصیف مردم این منطقه حق دارند که به این رودخانه گروی مقدس یا قیروی مقدس بگویند بر منکرش لعنت .

 


 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

شهر دهلران شهری چهار فصل میباشد که البت دو فصل بهار و پاییز آن در تابستان ادغام شده اند :

بهار دهلران از نیمه دوم اسفند شروع میشود و تا حوال سیزده بدر ادامه دارد و بعد از آن تابستان با گرمای خرکی و هجوم پخشه کوره ها ( پشه های نابینا ) و شرجی چند روز یکبار آغاز میشود و تا اوایل آذرماه ادامه دارد که در این هشت تا نه ماه بواسطه این شرایط سخت اقلیمی در مرداد یا شهریور پاییز دهلران شروع میشود و پس از دوره ای دو هفته ای 90%درختان خشک میشوند و شروع به برگ ریزان میکنند ولی در اواسط آبان ماه یا اوایل آذر زمستان دهلران در ابتدای امر با بادهای بیخودی وحشتناکی که آدم را از زندگی سیر میکند آغاز میشود و سپس سرمای سگی شروع میشود که در این بین چند باران عجیب و غریب هم میاید که یایک دقیقه است یا یک هفته پشت سرهم.

یکی دیگر از ویژگیهای این شهر که در اکثر ماه های نیمه دوم سال حادث میشود استشمام بوی تخم مرغ گندیده در سطح شهر است که متعلق به بوی گاز ناشی از اتشفشان سرگرو که هماکنون به صورت نیمه فعال است میباشد .

 


 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 

بازی ساده‌ای است که در سال ۱۹۱۴ میلادی، توسط یکی از اهالی شهر دهلران به نام هاضم فریدریش اشمیت اختراع شد. نام اصلی  آن این بوده‌است: Mensch! ärgere dich nicht)) «عصبانی نشو مرد!»

بازی منچ به سال‌های دور باز می‌گردد. محل پیدایش این بازی در بيشه دراز دهلران بوده‌است. بازی منچ در وسط یک مربع انجام می‌شود. مربع نماد زمین است چون مردم بيشه دراز قدیم تصور می‌کردند زمین مربع شکل است. در وسط این مربع یا همان زمین، علامت + را می‌بینیم؛ این علامت نشانه و نماد خورشید است که امتداد آن به چهار سوی زمین می‌رسد. علامت + را می‌توان در بناهای تاریخی مانند تپه علي كش و فرش‌های قدیمی هاويان نیز دید. چهار گروه مهره رنگی نماد چهار عنصر اصلی حیات هستند:آبی نماد آب، زرد نماد باد، قرمز نماد آتش و سبز نماد خاک. طبق عقیدهٔ زمین محوری، زمین ثابت است و خورشید به دور آن می‌چرخد پس هر مهره باید روی علامت + دور زمین بچرخد تا به مرکز، که منطقه‌ای ماورایی و نماد رهایی و آزادی از جهان خاکی است، برسد. اگر تاسی که سمبل سرنوشت است با او یاری نکند، هم چنان باید چرخه را ادامه دهد تا به پیروزی برسد. اگر چهار مهره در مرکز جمع شوند یعنی به اتحاد رسیده‌اند. تاس سرنوشت ساز مکعبی است لغزان به شماره‌های ۱ تا ۶ . طبق تصور مردم بيشه دراز باستان خداوند جهان را در شش روز آفریده است؛ روز نخست آسمان روشن، دوم آب، سوم گیاه، چهارم آتش، پنجم حیوان و ششم آدم را.

 


 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 

«رائول گونزالس» از مشهورترين منچ بازهاي جهان به حساب مي‌آيد... او تاكنون توانسته جوايز زيادي را براي تيم‌ملي شهرك وحدت و باشگاه منچ ميمه به ارمغان بياورد.ازجمله 3 عدد فلاسك ، دو دست پارچ وليوان ومبلغ 15 هزار تومان هديه نقدي. او سابقه حضور در سه جام‌جهاني مارپله را نيز دارد، اما تاكنون در رده ملي نتوانسته به افتخاري برسد، اما با باشگاه منچ ميمه سه بار قهرمان باشگاههاي دهلران شد.او در ميمه شهرت فراواني دارد. سرآلكس محمودفرگوسن او را بهترين بازيكن منچ دنيا ناميده است. رائول به ندرت بازي را به هم زده و در اين زمينه ركورددار است. او اخلاق بسيار خوبي با اطرافيانش دارد وبه كسي فحش نميدهد لذا به او لقب «آقاي لاليگا» داده‌اند. درميمه او را جزو سه بازيكن برتر تاريخ منچ ميمه مي‌دانند...هم‌اكنون به زندگي اين قهرمان منچ باز خواهيم پرداخت:
    
    زندگي يك منچمن بزرگ
    رائول گونزالس بلانكو در 27 ژوئن 1977 در شهرك وحدت دهلران چشم به جهان گشود. از كودكي در كوچه و خيابان‌هاي پر از پشكل شهرك وحدت منچ بازي مي‌كرد. والدينش به علاقه وي پي بردند و او را در باشگاه منچ ميمه ثبت‌نام كردند. او در اين باشگاه به يك منچر ماهر تبديل شد و كم‌كم مربي تيم نوجوانان زرين آباد به او علاقه‌مند شد و رائول را در تركيب فيكس قرار داد.» او به همراه خانواده‌اش در سن 13 سالگي مجبور شد به دليل شغل پدرش(چوپاني) به شهرك انقلاب نقل مكان كند.او بعدها درباره زندگي در شهرك انقلاب گفت: «شانس به من رو آورد كه در دوران نوجواني به شهرك انقلاب رفتم  و از زرين آباد فاصله گرفتم، همين مسئله سبب شد كه پس از كسب مهارتهاي كافي در ادغام بازي پشكل چالكي و منچ دوباره به ميمه پناه ببرم و آن‌جا را خانه خود بدانم و براي هميشه آرامش خود را به دست آورم.»
    گفتني است كه خانواده رائول به‌ويژه پدرش هنوز از هواداران رسمي تيم زرين آباد هستند و با وجود اين‌كه رائول در ميمه بازي مي‌كند، آنها هوادار تيم زرين آباد
مي‌باشند!رائول كه در شهرك انقلاب بهترين بازيكن بود در ميمه هم خوب بازي كرد.... و حالا پس از گذشت 15 سال از آن زمان، رائول فرزند ميمه  لقب گرفته است. در آن زمان «والدنو» بازيكن پتكي  مدير فني باشگاه منچ ميمه بود. او در حال حاضر مدير بخش ورزشي  است، وي درباره رائول مي‌گويد: با ديدن او و اشتياقش براي بازي منچ به ياد جوانان مشتاق پتكي مي‌افتادم. او با انرژي كار مي‌كرد و من در بازي‌ها به او موقعيتي مي‌دادم كه روز به روز پيشرفت كند. من آينده روشن و پرفروغ او را از همان سالهاي ورود به ميمه در چشمانش مشاهده ‌كردم.البته به او سختگيري هم مي‌كردم  و بعضي اوقات لگدي به او ميزدم كه گاهي از دست من عصبي و دلگير مي‌شد. بعد هم از او عذرخواهي مي‌كردم و مي‌گفتم كه آرزو و هدفم تنها موفقيت اوست. او نيز نه تنها با من بلكه با مربي‌هاي ديگر بسيار مودبانه، رفتار مي‌كرد.
    
       رائول نيز در اين زمينه مي‌گويد: گاهي به دوران نوجواني خود فكر مي‌كنم كه چه رفتار كودكانه‌اي با والدانو داشتم و پرخاشگري مي‌كردم و به او ميگفتم كره خر، حتي يادم مي‌آيد چند بار در همان دوران با والدانو جنگ برد هم داشته‌ام. اما او تنها موفقيت و رشد مرا مي‌خواست، نه چيز ديگري...رائول در همان دوران با لادروپ موسياني و ردوندو دهلراني ملاقات و گفتگو داشت. او يك منچر تمام عيار بود، تا اين‌كه با گرفتن بيش از 200  امتيازبه رائول بزرگ و ستاره تبديل شد. با وجود رائول وضعيت اقتصادي باشگاه ميمه هم بهتر شد.سيمزار درباره رائول مي‌گويد: «او يك نابغه است»، هم‌اكنون رائول لقب پرچم ميمه را دارد.» رائول درباره ميمه مي‌گويد: با 15 سال سابقه‌اي كه در اين باشگاه دارم، احساس مي‌كنم تيم ميمه زندگي من است و بدون اين تيم احساس پوچي خواهم كرد.
    رائول در مصاحبه با مجله كيهان بچه ها گفت: در هر تمرين يا بازي چنان كار مي‌كنم كه انگار آخرين بازي‌ام است من بدون توقف فعاليت مي‌كنم.او در زمينه راز موفقيتش به خبرنگار كيهان بچه ها مي‌گويد: از اين‌كه نقطه ضعفم را بشناسم، ناراحت نمي‌شوم، همچنين تمرين زياد مي‌كنم و تغذيه خوبي دارم. استراحت كافي مي‌كنم وتا ميتوانم برنج و مرغ ميخورم مي‌خواهم تا 4 يا 5 سال آينده به بازي ادامه دهم. من از اين‌كه ميان ديگر بازيكنان محبوبيت پيدا كرده‌ام بسيار خوشحالم و هميشه سعي در ارائه تجربيات خود به تازه‌واردها دارم...
    
    ازدواج و چهار فرزند 
    رائول گونزالس در سال 1999 با «مامن سانز» از روستاي بردي ازدواج كرد، حاصل اين ازدواج چهار فرزند مي‌باشد. نام فرزندانش خورخه، هوگو، هكتور و اسكندر است. رائول تولد اسكندر را شيرين‌ترين خاطره زندگي خود مي‌داند. به‌طور كلي او به خانواده‌اش اهميت زيادي مي‌دهد و اوقات فراغت خود را صرف بازي با بچه‌هايش و شركت در پياده روي خانوادگي مي‌كند. او به سينما علاقه‌مند است و هفته‌اي دو تا سه بار به همراه همسرش به سينما مي‌رود وفيلمهاي بروسلي را ميبيند. قدش 81 سانتي‌متر و وزنش 69 كيلوگرم است. به موسيقي محسن نامجو علاقه‌مند است و شكار و تماشاي گاوبازي و بازي‌هاي پلي استيشن 2 از جمله علايق او محسوب مي‌شوند. كتاب مورد علاقه وي شنگول و منگول است. هنرپيشه مورد علاقه‌اش هاشم پاليزبان مي‌باشد. وقتي مي‌خواهد برنامه‌هاي تلويزيوني تماشا كند ترجيح مي‌دهد كه شبكه ايلام رانبيندچون از هوره متنفر است و تمركزش را از دست ميدهد. غذاي محبوبش خايه تماته با پياز و دلستر است. البته او به خرافات هم اعتقاد دارد و قبل از پوشيدن پيراهن گوشه‌اي از شلوارش را به كفش خود مي‌مالد و دورتادور خودش تف ميكندو هميشه اسپن در جيب ميگذارد تا از شر ملاكت در امان باشدو نظرهاي بد از او دور شود.تاكنون به وي پيشنهادهاي زيادي در زمينه بازيگري شده است اما او مي‌خواهد تنها يك منچ باز باقي بماند.او معتقد است با نيروي ذهني و قواي جسماني مطلوب مي‌توان به قله‌هاي بزرگ موفقيت دست يافت. به او بارها پيشنهاد شد كه در برنامه‌هاي تبليغاتي چيتوز به جاي ميمونك چيتوز شركت كند. اما او مي‌گويد: مي‌خواهم اوقات فراغتم را در كنار گرانبهاترين موجود دنيا يعني پسرم اسكندر باشم و با او صحبت كنم و به دنبال كارهاي حاشيه‌برانگيز و جنجالي نيستم البته ناگفته نماند كه رائول عاشق مد است و هر پاپوش يا شلوار جافي جديدي كه مد شود رائول به تن مي‌كند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند


 

 

به تعدادي نيروي كار با شرايط زير نيازمنديم

مل قوي باشند

فره هر نباشند

طاقت آفتاب دهلران را داشته باشند

شغل مورد نظر بعدا اعلام ميشود

به خدا گلدكوييست نيست

رزومه خودرا بفرستيد


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

عکسهای ناراحت کننده از مصرف مواد مخدر (+18)


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
 

می خواستم زندگی کنم ، راهم را بستند
ستایش کردم ، گفتند خرافات است
عاشق شدم ، گفتند دروغ است
گریستم ، گفتند بهانه است
خندیدم ، گفتند دیوانه است
دنیا را نگه دارید ، می خواهم پیاده شوم !
دکتر علی شریعتی

"

خدایا هر که را عقل دادی ، چه ندادی؟ و هر که را عقل ندادی ، چه دادی؟؟؟
دکتر شریعتی"

 

زمانی مصاحبه گری از معلم صداقت و صمیمیت دکتر علی شریعتی پرسید :
به نظر شما چه لباسی را به زن امروز بپوشانیم ؟
دکتر علی شریعتی در جواب گفتند : نمیخواهد لباسی بدوزید و بر تن زن امروز نمائید . فکر زن را اصلاح کنید او خود تصمیم میگیرد که چه لباسی برازنده اوست  

 


 

دکتر علی شریعتی:انسان به اندازه ای که به مرحله انسان بودن نزدیک می شود ،احساس تنهایی بیشتری می کند

خداوندا من با تمام کوچکیم یک چیز از تو بیشتر دارم و آن هم خدای است که من دارم و تو نداری

 

 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 

 

و به ابوموسی اشعری، فرمانده تازیها آگاهی داد که هر گاه او را امان دهد، خود

را تسلیم وی خواهد کرد. ابوموسی اشعری نیز موافقت کرد از کشتن او بگذرد و ویرا

به مدینه نزد عمربن الخطاب بفرستد تا خلیفه درباره او تصمیم بگیرد. با این

وجود، ابوموسی اشعری دستور داد، تمام 900 نفر سربازان هرمزان را که در آن قلعه

اسیر شده بودند، گردن بزنند

 

البلاذری، فتوح البُلدان، به تصحیح دکتر

.

صلاح‌الدیّن المُنَجَّذ (قاهره: 1956)، صفحه 468

پس از اینکه تازیها هرمزان را وارد مدینه کردند، ... لباس رسمی هرمزان را که

ردائی از دیبای زربفت بود که تازیها تا آن زمان به چشم ندیده بودند، به او

پوشاندند و تاج جواهرنشان او را که «آذین» نام داشت بر سرش گذاشتند و ویرا به

مسجدی که عمر در آن خفته بود، بردند تا عمر تکلیف هرمزان را تعیین سازد. عمر در

گوشه‌ای از مسجد خفته و تازیانه‌ای زیر سر خود گذاشته بود. هرمزان، پس از ورود

به مسجد، نگاهی به اطراف انداخت و پرسش کرد: «پس امیرالمؤمنین کجاست؟» تازیهای

نگهبان به عمر اشاره‌ای کردند و پاسخ دادند: «مگر نمی‌بینی، آن امیرالمؤمنین

است

...

 

داد، او را بکشند

 

هرمزان درخواست کرد، پیش از کشته شدن به او کمی آب آشامیدنی بدهند. عمر با

سپس عمر از خواب برخاست. عمر نخست کمی با هرمزان گفتگو کرد و سپس فرمان .

درخواست هرمزان موافقت کرد و هنگامی که ظرف آب را به دست هرمزان دادند، او در

آشامیدن آب درنگ کرد. عمر سبب این کار را پرسش نمود. هرمزان پاسخ داد، بیم

دارد، در هنگام نوشیدن آب، او را بکشند. عمر قول داد تا آن آب را ننوشد، کشته

نخواهد شد. پس از اینکه هرمزان از عمر این قول را گرفت، آب را بر زمین ریخت

 

عمر نیز ناچار به قول خود وفا کرد و از کشتن او درگذشت. این باعث بوجود آمدن

.

فلسفه ای شد که با ریختن آب بر زمین، یعنی زندگی دوباره به شخصی داده می شود تا

مسافر برود و سالم بماند

 

نتیجه خیانت یک نفر با وضعی ناامید کننده روبرو شد، نخست در قلعه‌ای پناه گرفت

 

هرمزان در سمت فرمانداری خوزستان انجام وظیفه می‌کرد. هرمزان که یکی از

فرمانداران جنگ قادسیّه بود. بعد از نبردی در شهر شوشتر و زمانی که هرمزان در

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

طبق آمار بانک جهاني در سال 2008 درآمد کشور عربستان

.
از توريسم يا به زبان ساده از : دکان زيارت مسلمين خانه کعبه معادل مبلغ 29.865.000.000.-دلار يا قريب سي ميليارد دلار بوده است

 

زائرين ايراني که بصورت تمتع ويا عمره در همان سال به مکه رفته اند 1.937.000 نفر بوده اند که مجموعا مبلغ 4.879.000.000 دلار يا بعبارتي قريب به مبلغ پنج ميليارد دلار درآمد تقديم اقتصاد پادشاهان عربستان کرده اند و در ميان تمام کشورهاي اسلامي مقام اول را به خود اختصاص داده اند.

نظر باينکه هواپيمائي جمهوري اسلامي قدرت جابجائي اين همه زائر را نداشته است شرکت هواپيمائي عربستان قريب به 54 درصد از زائران ايراني را به خود اختصاص داده است ....

طبق گزارش مقامات ديپلماتيک ايران در سال 2008 ماموران کشور عربستان بدترين و توهين آميز ترين رفتار را با زوار ايراني داشته اند و ايران از لحاظ توهين ماموران عربستان مقام اول را به خود اختصاص داده است.

علماي عربستان در همان سال فتوي صادر کرده اند که ايرانيان شيعه کافر هستند.

طبق يک گزارش ديپلماتيک ديگر زائران ايراني ناخواسته ترين و منفورترين خارجي ها در عربستان محسوب مي شده اند. ....

اما افسوس که با پول حجاج ايراني قمارخانه هاي فرانسه توسط شاهزادگان عربستان که انحصار بيزنس حج را در اختيار دارند آباد ميشود.....و تا رسيدن ايرانيان مسلمان به مرحله فکرکردن در بهينه هزينه کردن پول براي نزديکي به خدا راه بسيار درازي در پيش است

ويا ميتوان با پول حجاج دوسال يک پالايشگاه سوپر مدرن با ظرفيت 75000 بشکه احداث کرد

ويا با پول پنج سال حجاج ميتوان ايران را به صادر کننده بنزين مبدل ساخت

 

 

 

با يک حساب سرانگشتي بوسيله پولي که ايرانيان سالانه به عربستان (دشمن شيعه ايراني) تقديم مي کنند مي توان تعداد 170.000 مسکن روستائي احداث کرد...


 

 

 

 

 

براي جوانان ايجاد کرد

 

10.000.000.000 متر مربع ساختمان مدرسه و ورزشي در کشور ايجاد کرد


 

يا ميتوان

يا ميتوان 714.286 فرصت شغلي کشاورزي يا 200.000 فرصت شغلي صنعتي

و ديگر براي واردات بنزين محتاج اعراب نبود

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 29 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
از اینجا به دوست صمیمی و قدیمی ام احمد علی اکبری از دیار عاشقان شهر آفتاب شوش سلام میکنم.احمد جون خیلی می خوامت...
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
من راجب پایان دنیا ی نظر دارم ولی سند ندارم درحد ی نظریه فقط،تو دوران شوروی و جنگ سرد بین امریکا و شوروی،چند وقت پیش بود ک فاش کردن ک امریکا اون موقع خواسته بود با پرتاب بمب های هسته ای ب کره ماه اونو جلو چشم دنیا نابود کنه ک قدرتشو ب رخ جهان بکشه ک دوباره ترسیده بود از آثار مخربش،من حالا میگم این سه روز تاریکی و پایان دنیا و و و.. باز کارخودشونه حالا ببینم میخوان ی سلاح هسته ای جدید تو فضا امتحان کنند یا ب سمت ی ستاره بمب هسته ای بفرستن.. بالاخره ی کاری دارن میکنند هرچی ازشون بگی برمیاد.من ک نظرم اینه
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
هرمردی ک وقتی با همسرش یا خواهرو مادرش بیرون میره،ومدام بهشون میگه سرتو بپوشون،گردنت بیرونه بپوشون، چادرباید بپوشی و.. این مردا باورکنید ازاونایی هستند ک وقتی ی زن رو میبینند طوری نگاش میکنند ک زنه طفلک ب خودش نگا میکنه ببینه اصلا لباس پوشیده اومده بیرون یا نه!!!
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
هرچقدر ک از هم دورباشیم من میگم بازبهم نزدیکیم!باور نداری؟ بالاتو نگا کن؟؟ ببین همه زیری سقفیم..
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
۳۰ آذر پنج شنبه بارش باران سبک،حداقل دما ۱۱ حداکثر۸ ،وزش باد جنوب غربی ۲۳کیلومتربرساعت
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
همیشه فکرمیکنم تو بازی زندگی شیطان شطرنج باز ماهره ک خوب حرکت های من رو پیش بینی میکنه،و هر دفعه با ی حرکت جدید غافلگیرم میکنه،خیلی وقتا برای خیلی از حرکت ها وسوسه ام میکنه،وخودمو میبینم ک تن ب همون بازی دادم ک اون می خواسته! متاسفانه.. راستش دلم نمی خواد توی این بازی نقش مهره رو داشته باشم من می خوام بازی کن باشم.. وبتونم حرکاتشو پیش بینی کنم و مخالف میلش بازی کنم.. شما چی؟؟
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
بعضی چیزا رو باید بنویسیم نه برای اینکه همه بخونند بگن عالیه.. برا اینکه خفه نشیم همین.خدایا این روزا که تموم شد میام میزنم رو شونت و میگم جنبه رو حال کردی؟
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
دوستان دیگه این لحظات آخرو ک زنده ایم بزار خوش باشیم.ما ک قراره چند روزه دیگه بمیریم دیگه چ دلیلی داریم ک تو وب بنویسیم؟ ولی خدایش من ک نفهمیدم ی عده اینو انکار میکنن و میگن هیچ اتفاقی نمیفته، ی عده هم میگن سوم تا پنجم دی سه روز شب میشه و روز نمیشه.بهرحال ما منتظر میمونیم ببینیم چی میشه.من ک میگم هیچ خبری نی و همش سرکاریه!
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
دوستان اگه واقعا اول دی ماه دنیا به پایان برسه چه باحال میشه،من یکی که حال میکنم ولی تا ب حال ب این فکر کردید اگه ی باره همه آدمای دنیا بمیرن چی میشه؟ وای اون دنیا اصلا نوبت گیر نمیاد ک پرونده اعمالمون رو بدیدم ب خدا جون! ‎:-D‎‏ اونجا هم باز هرکی پارتی داره زود پروندشو بایگانی میکنند باز ما فقیر فقرا باید تو صف پوست از کلمون دربیاد بعدشم بار اوردنگی میندازنمون ته جهنم که هیزم جمع کنیم واس آتیش
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
سلام عزیزانم باتوجه به اینکه میدونم همه دوس دارید بدونید زمستون امسال هوا چطوره براتون آمادش کردم ک بخونیدش:باتوجه ب افزایش نسبی دما روی دریای سرخ و بالاترازنرمال بودن دریای عمان و خلیج فارس می تونه عامل مثبتی بر روی فعال شدن سامانه های جنوبی باشه،دمای سطح آب بخش های حاره ای اقیانوس هند، آرام و اطلس و همچنان بیش از میانگین است! و تداوم النینو این حالت عموما با بارش متعارف و بیش از آن بر روی ایران همراه می باشد، الگوی مناسب فشارهوا بر روی فعالیت بارشی سامانه های جوی در ایران و همچنین تداوم گرمتربودن آب دریای عمان و اقیانوس هند شرایط مناسبی برای بارش بر روی کشور رو فراهم میکنه،تحت ای شرایط ورود سامانه های فعال از غرب و جنوب غرب و جنوب ب ایران فراهم شده و پیش بینی میشه ک مقدار بارش درغالب استان ها تا پایان سال فراتر از نرمال باشه، با توجه ب این النینو متوسط در مناطق حاره ای و تاثیر اون برتغذیه مناسب تر هوای گرم و مرطوب ب داخل سامانه های جنوب غربی بارش های مناطق جنوبی و زاگرس بیش از نرمال پیش بینی میشه! اینو هم بگم ک پدیده النینو باعت ریش هوای بیش از حد معمول در اکثر نواحی کشور و ناهنجاری دما و بارش برف زمستانه حتی درپاییز رو باعث میشه،پس دوستای گلم منتظر برف زیاد تو زمستون امسال باشید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
قلعه کنجان چم، غارزینه گان،زیارتگاه امامزاده علی صالح،زیارتگاه امامزاده سید حسن،گورستان کان گنبد
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
رودخانه پیرمحمد،تالاب سیاب درویش،کوه کلک،سد چم کردلان،غار تایه گه،کورستان کان گنبد،سنگ نوشته آشوری گگ گل،آتشکده و کوشک قینقر،
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
شهرباستانی سیروان،قلعه سام،پل تاریخی کرودیت،تنگ قیر،تنگه شمشه،روستای زیبای لومار،مناظربکر و طبیعی رودخانه سیمره،زیارتگاه امامزاده محمد باقر،زیارتگاه امامزاده پیرحمزه،تپه گلان یکو دو،قبرستان آهنگران،تپه مهروان،پپه چالاب زرد،تپه کل کل،زیارتگاه امامزاده عباس،زیارتگاه حاجی حاضر،تپه زنجیراولیا،پپه گوران،تپه چغا صیفور کارزان،تپه تاریخی چعا میران:تپه پیش از تاریخ دره هلیلان،زیارتگاه امامزاده عباس شیروان،زیارتگاه امامزاده سیده صورت بانو،
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
تپه باستانی علی کش باقدمت ۹۰۰۰ هزارسال،بزرگترین قلعه سنگی غرب کشور ب نام قلعه شاخ در زرین آباد،قلعه انجیر زرین آباد،غار حفاظت شده خفاش،چشمه طبیعی آب گرم:غارو استخر بیشه دراز،سنگ نوشته قاجار میمه،چشمه قیر روان،آبشار آبتاف،آبشار چپی راستی تختان،منطقه تفریحی توریستی میونوار زرین آباد،شهر سنگی و تاریخی سامرا در زرین آباد،تپه باستانی سرقلعه،منطقه ییلاقی توریستی میمه،دامنه های زیبا و بکر کبیرکوه،کوه اناران،هفت آبشار روستای آبشاران،زیارتگاه سید اکبر،زیارتگاه سید ابراهیم قتال،زیارتگاه سید ابراهیم،زیارتگاه سید فخرالدین،زیارتگاه سید ناصرالدین،زیارتگاه شهر امیر،زیارتگاه سید فلک الدین برادر شاه چراغ شیراز،زیارتگاه بی بی زینب،زیارتگاه سید محمد،زیارتگاه سید حسین،زیارتگاه سید عباس،
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
آثار خرابه های شهرتاریخی سیمره،تنگه بهرام چوبین،قلعه میرغلام،قلعه هاشمی،نبای چهارطاقی،پل گاومیشان،پل چم نمشت،آبشارماربره،دره ییلاقی کلم،زیارتگاه جابرانصاری،زیارتگاه باباسیف الدین،زیارتگاه امامزاده صالح،تنگه رازیانه،تنگه زرانگوش
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
آثار تاریخی پشت قلعه،قلعه هزارانی،غار طبیعه مژاره،روستای سیاه گاو،دریاچه دوقلو سیاه گاو،مناظر طبیعی سراب،مناظرطبیعی کبیرکوه،زیارتگاه سید صلاح الدین،
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
قلعه والی،کاخ فلاحتی،سنگ نوشته قوچعلی،روستای میش خاص،تنگ دالاهو،تفرج گاه تجریان،کوه قلاقیران،مسجد جامع،امامزاده بختیادر چوار،تپه قلا چوار،پارک چغا سبز
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
دوستان چند وقت دیگه براتون سوالات آزمون های استخدامی رشته حسابداری رو چ عمومی و چ اختصاصی بصورت فایل ‏pdf‏ میزارم تا دانلود کنید.یعنی لینک دانلود براتون میزارم.هرگونه نرم افزاری ک خواستید نیز براتون میزارم.فعلا گیرم وفت آزاد ندارم
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
آه ای اروند... توچرا اکنون این چنین خاموش و محزونی؟ نمیدانم.. شاید اگرخوب گوش کنم صدای مویه های بی صدایت را بشنوم.خدایا سرنوشت را چگونه از بستر زندگی اوگذراندی؟ خدایا گناه او چه بود؟ خدایا باتوام؟ حواست کجاست..
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
اره؟ معنای غیرقابل حل! موضوع انشا همیشه.ب نظر من هر دوشون خوبن! من ک هر دو تارو دوس دارم.فکرم نمیکنم شما بدتون بیاد.آدم با پول ب همه چی میرسه! البته نمیشه اینو تکذیب کرد ک لازلش ثروته! ثروت داشته باشی ب پول میرسی.پس ایول جوون! زگهواره تاگورپول بجوی.انسان همیشه بایست در راه رسیدن ب پول تمامی تلاش خود رو ب کار ببنده.پس درس بخون!! نه نه!! ببخشید ثروت بخون..
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
خونه نشسته بودم،ی فکری زد به کلم،برم ک درس بخونم،دویدم و دویدم ب مدرسه رسیدم،تلاش و کوشش کردم ،مدرسه ب من هیچی داد،دوباره دویدم و دویدم من ب کوهی رسیدم،کوهی ب نام کنکور،وایسادم و وایسادم زیرپاهام علف شد،علفو دادم ب کنکور ،کنکوذ بهم ی راه داد،دوباره دویدم و دویدم ب لیسانس رسیدم،لیسانس رو دادم ب شرکت،شرکت بهم کار نداد،لیسانس رو دادم مغازه،مغازه بهم کار نداد،لیسانس رو دادم ب نونوا گفت مرتیکه من خودم لیسانسم،ی فکری زد ب کلم!برم خونه بشینم.؟
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
تا به حال شده کسی رو دوست داشته باشیدولی هیچ وقت بهش نگید؟ ‏۱بله ‏۲خیر
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
۱حاملگی سخته ۹ماه ‏۲سربازی سخته ۲۴ماه خدایی با انصاف جواب بدید؟
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
میگن آخر دنیا برابر با ۲۱دسامبریعنی روزجمعه اول دی ۹۱ دنیا به پایان میرسه شما نظرتون چیه؟ ‏۱شک دارم ‏۲اتفاق می افته ‏۳ دروغه
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
سلام دوستای گلم.دوستان اگه دنبال کارهستی و بیکاری و بند پ نداری من میتونم کمکت کنم،مطمئن باش خیلی کارسازه! فقط یکم زحمت داره که اونم میدونم برای رسیدن به یک شغل مطلوب حاضری انجامش بدی! میدونم داری له له میزنی که بدونی چیه! دوستان اول هرجایی که داری زندگی میکنی برو پیش یه بنای باتجربه و قدیمی شهرت یا روستا و یا هرجایی میدونی و با حوصله تمام ازش راجب منطقه ای که دارای یه خاک بسیار مرغوبه بپرس وقتی بهت آدرسش داد میری سراغ یک راننده تراکتور و بعد هم اگه تو خونتون بیل و کلنگ داشتی که خوب اگه نداشتی چه میدونم بگرد گیربیار! بعد با راننده قول و قرار بزار و باهم به محل برید و خودت دست بکارمیشی و از اون خاک یه گاری پر تراکتور میکنی و میاری یه جای دنج و خوب خالیش میکنی! بعد خاک رو با آب خوب قاطی میکنی بطوری که کاملا بصورت گل چسبناک دربیاد.اینو هم اضافه کنم که توی گل مقدار زیادی کاه اضافه بکن چون میزان چسبناکی و لوکوزش رو بالا میبره!!! بعد از اینکه با آرامش کامل خوب بهم زدیش وقتی کامل درست شد،اول با انگشت اشارت مقداری ازش بر میداری و روی بینیت میمالی و با انگشت شصت روی هر دوتا گوشت! بعد با سر تو گل شیرجه میزنی مراقب باشید آسیب نبینید! درحالی که غرق گل شدید پیش مسئول استخدامی که خبرش بهتون رسیده می روید و بهش بگید که شما بند پ ندارید و بعد شک نکنید اونم از ترس اینکه مبادا گل روش بپاشید شما رو بعنوان مدیر تو شرکتش استخدام میکنه به همین راحتی شما دیگه یه کارخوب و نون و آبدار دارید.موفق باشید دوستان من
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
من ی پیشنهاد میکنم ک ملت ۸سال انتخابات را تعطیل کند و اجازه بدهد هرکسی ک می آید همینجور ادامه دهد بعد خودشان با حوصله این موارد را تجربه کنند:۱ هرخانواده ایرانی هر روز یک روزنامه بگیرد۲هرفرد ایرانی تعهد کند ک هر ماه یک کتاب تازه بخواند۳ رانندگی ب جای فاصله بین شلوار و جوراب دختری درآن طرف خیابان به داشبورد جلوی چشمتان نگاه کنند و سرعت از ۵۰ کیلومتر تجاوز نکند۴بفهمیم که زرنکی ضایع کردن حق دیگران نیست و رعایت حقوق دیگران رسیدن ب حقوق خودمان است۵ مردها تمرین کنند که رد عبور زنی را با نگاه شخم نزنند و زنان تمرین کنند ک جواب سلام مردها رو با خونسردی و لبخند بدند۶ ورزشکاران ما بعد باختن ب رقیب تبریک بگویند درست مثل ژاپنی ها! و دهانشان را تا یک ساعت بعد از هر باخت یا برد ببندند۷ایرانی ها ب جای تمسخر و شکل و ظاهری و نوع حرف زدن سیاستمداران فکر کنن که ایراد واقعی کار آن ها درکجاست!همین! ۸ به نمایشگاه کتاب اگر می روند برای کتاب بروند! همه مارفتار و مشکلاتی داریم دوستان ولی باید بپذیریم که ایران ما همان سرزمینی است ک هنگام قرائت سرود ای ایران ای مرز پرگهر،مو های گرده مان سیخ می شود و دچار دل لرزه مطبوعی می شویم، این ایران درحال سقوط است! باید بپذیریم اگر شرایط کنونی ایران اینگونه است همه دلیلش مدیران و بالاسری ها نیستند و نقش اصلی نیز خودمون ایفا می کنیم.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
هرچی دلم بخواد البته حرف های خوب و آموزنده: احمدی نژاد،خاتمی،رضا پهلوی،رفسنجانی به خدا هیچ فرقی ندارند!تا وقتی خودمان عوض نشویم تاوقتی ما خودمان مردم آگاه و درستی نشویم!ما یک ملت دلال مسلک نا آگاه ،با آن حماقت آشکار در هنگام رانندگی،با توحش علنی برای بر داشتن یک شیرینی از جعبه تعارفی،یا شهوت عجیب و غریب برای قرار گرفتن مقابل دوربین،با مقام نخست درجهان در جستجو سکس درگوگل،چرا باید در پی یک زمامدار رویایی باشیم؟
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

 

به گزارش ایران ناز سالانه به طور متوسط 10 تا 11 میلیون نفر زائر از کشورهای مختلف جهان اسلام برای زیارت مسجد نبی (ص) و بیت الله الحرام به عربستان سعودی عزیمت میکنند. یکی از مهمترین ویژگی‌ هایی که چشم هر زائر مسلمانی را به خانه کعبه مجذوب میکند، رنگ سیاه پارچه های نصب شده در اطراف خانه خداست. بر این اساس این سوال اساسی مطرح می شود که چرا پرده خانه کعبه سیاه است؟ نخستین بار چه کسى به خانه کعبه سیاه پوشاند؟ در قرآن کریم درباره رنگ پرده کعبه موضوعی نیامده است و از نظر تاریخى نیز درباره رنگ پرده کعبه آگاهى زیادى وجود ندارد. با این وجود گفته شده که رسول خدا صلى الله علیه و آله بر کعبه پرده سیاه پوشاند. درباره پوشش و پرده کعبه بنا بر آنچه در برخى روایات آمده، نخستین بار حضرت اسماعیل بر کعبه پرده انداخت، اما راویان اخبار (مورخان) بر این باورند که اسعد بن تبع حمیرى نخستین کسى بود که در عصر جاهلى کعبه را ابتدا با پوششى از چرم و سپس با پارچههاى مخطط حریر یمنی پوشاند.

پس از آن نیز قریشیان به کمک هم پوشش کعبه را تأمین مىکردند و کعبه با چادرهاى خز زرنگار سبز و زرد و باکتان نازک پوشیده مىشد. در همین حال به نقل از عباس بن عبدالمطلب نقل شده است: رسول خدا صلى الله علیه و آله در حج خود بر خانه کعبه جامه گران ‌بهاى سیاه پوشاند. در روایت ابن سعد، نوع پارچه مشخص نشده است، اما واقدى مىگوید: پارچهها یمنى بود
. پرده کعبه در روایات داراى اهمیت فراوانى است و در برخى روایات از آن تعبیر به دامان خداوند متعال شده است که هر کس دست در آن دامان زند و به آن پناهنده شود در امان مىماند. تنها رسول خدا صلى الله علیه و آله پس از فتح مکه مکرمه که اهل آن را بخشید در باره عبداللَّه بن خَطَل فرمود: عبداللَّه را بکُشید، گرچه به کعبه پناه برده باشد.

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند

از آنجا که ضریب هوشی انسان های معمولی بین ۸۵ تا ۱۱۵ است، فردی که ضریب هوشی ۲۵۰ داشته باشد، قطعا یک نابغه محسوب میشود. به گزارش ایران ناز ویلیام جیم سایدیس، باهوش ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا صحبت کند و در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد شود.

سایدیس در سال ۱۸۹۸ در آمریکا به دنیا آمد و در سن ۴۶ سالگی نیز از دنیا رفت. او توانایی خارق العاده ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. . VENDERGOOD گذاشت.

ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان های نابغه بین ۱۵۵ تا ۲۰۰ است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش ترین های دنیا را شکسته است. برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را ۱۸۰ تخمین می زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان گذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰ است.

 



اولین بار بخاطر رشد مغزی زود هنگام نامش بر سر زبان ها افتاد و بعدها بخاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دلزده شد ریاضیات نیز عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می نوشت

 

از دیگر ویژگی ها او این است که می توانست در ۱۸ ماهگی نیویورک تایمز بخواند و در ۸ سالگی به ۸ زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به وجود آورد که نامش را

 

 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند
سه شنبه 7 آذر 1391
  •  
:: 13:29 ::  نويسنده : نوید

 

 

سالای اول زندگیمون خیلی خوب بود…اما چند سال که گذشت کمبود بچه رو به وضوح حس می کردیم

می دونستیم بچه دار نمی شیم…ولی نمی دونستیم که مشکل از کدوم یکی از ماست…اولاش نمی خواستیم بدونیم…با خودمون می گفتیم…عشقمون واسه یه زندگی رویایی کافیه…بچه می خوایم چی کار؟…در واقع خودمونو گول می زدیم

هم من هم اون…هر دومون عاشق بچه بودیم

تا اینکه یه روز علی نشست رو به رومو گفت…اگه مشکل از من باشه …تو چی کار می کنی؟…فکر نکردم تا شک کنه که دوسش ندارم…خیلی سریع بهش گفتم…من حاضرم به خاطر تو رو همه چی خط سیاه بکشم…علی که انگار خیالش راحت شده بود یه نفس

راحت کشید و از سر میز بلند شد و راه افتاد

گفتم:تو چی؟گفت:من؟

گفتم:آره…اگه مشکل از من باشه…تو چی کار می کنی؟

برگشت…زل زد به چشام…گفت:تو به عشق من شک داری؟…فرصت جواب ندادو گفت:من وجود تو رو با هیچی عوض نمی کنم

با لبخندی که رو صورتم نمایان شد خیالش راحت شد که من مطمئن شدم اون هنوزم منو دوس داره

گفتم:پس فردا می ریم آزمایشگاه

گفت:موافقم…فردا می ریم

و رفتیم…نمی دونم چرا اما دلم مث سیر و سرکه می جوشید…اگه واقعا عیب از من بود چی؟…سر خودمو با کار گرم کردم تا دیگه فرصت فکر کردن به این حرفارو به خودم ندم

طبق قرارمون صبح رفتیم آزمایشگاه…هم من هم اون…هر دو آزمایش دادیم…بهمون گفتن جواب تا یک هفته دیگه حاضره

یه هفته واسمون قد صد سال طول کشید…اضطرابو می شد خیلی اسون تو چهره هردومون دید…با این حال به همدیگه اطمینان می دادیم که جواب ازمایش واسه هیچ کدوممون مهم نیس

بالاخره اون روز رسید…علی مث همیشه رفت سر کار و من خودم باید جواب ازمایشو می گرفتم…دستام مث بید می لرزید…داخل ازمایشگاه شدم

علی که اومد خسته بود…اما کنجکاو…ازم پرسید جوابو گرفتی؟

که منم زدم زیر گریه…فهمید که مشکل از منه…اما نمی دونم که تغییر چهره اش از ناراحتی بود…یا از خوشحالی…روزا می گذشتن و علی روز به روز نسبت به من سردتر و سردتر می

شد…تا اینکه یه روز که دیگه صبرم از این رفتاراش طاق شده بود…بهش گفتم:علی…تو چته؟چرا این جوری می کنی…؟

اونم عقده شو خالی کرد گفت:من بچه دوس دارم مهناز…مگه گناهم چیه؟…من

نمی تونم یه عمر بی بچه تو یه خونه سر کنم

دهنم خشک شده بود…چشام پراشک…گفتم اما تو خودت گفتی همه جوره منو

دوس داری…گفتی حاضری بخاطرم قید بچه رو بزنی…پس چی شد؟

گفت:آره گفتم…اما اشتباه کردم…الان می بینم نمی تونم…نمی کشم

نخواستم بحثو ادامه بدم…پی یه جای خلوت می گشتم تا یه دل سیر گریه کنم…و

اتاقو انتخاب کردم

من و علی دیگه با هم حرفی نزدیم…تا اینکه علی احضاریه اورد برام و گفت می خوام

طلاقت بدم…یا زن بگیرم…نمی تونم خرج دو نفرو با هم بدم…بنابراین از فردا تو واسه

خودت…منم واسه خودم

دلم شکست…نمی تونستم باور کنم کسی که یه عمر به حرفای قشنگش دل خوش

کرده بودم…حالا به همه چی پا زده

دیگه طاقت نیاوردم لباسامو پوشیدمو ساکمم بستم…برگه جواب ازمایش هنوز توی

جیب مانتوام بود

درش اوردم یه نامه نوشتم و گذاشتم روش و هر دو رو کنار گلدون گذاشتم…احضاریه

رو برداشتم و از خونه زدم بیرون

توی نامه نوشت بودم

:

علی جان…سلام

امیدوارم پای حرفت واساده باشی و منو طلاق بدی…چون اگه این کارو نکنی خودم

ازت جدا می شم

می دونی که می تونم…دادگاه این حقو به من می ده که از مردی که بچه دار نمی

شه جدا شم…وقتی جواب ازمایشارو گرفتم و دیدم که عیب از توئه…باور کن اون قدر

برام بی اهمیت بود که حاضر

بودم برگه رو همون جاپاره کنم

اما نمی دونم چرا خواستم یه بار دیگه عشقت به من ثابت شه

توی دادگاه منتظرتم

پس از کلی دردسر با پسر مورد علاقه ام ازدواج کردم…ما همدیگرو به حد مرگ دوست داشتیم


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی پورمند